50 sanningar, fy fan.

So, here it goes. Har blivit utmanad av Bella att skriva 50 sanningar om mig själv. Damn, som om det inte var svårt nog att bara tala sanning, 50 gånger på rad? Fuck me.

1. Jag är inte alls så cynisk och bitter som jag låtsas vara, egentligen är jag glad och optimistisk, jag döljer det bara väldigt bra.

2. När tjejer kommer hem från krogen och börjar predika över hur skönt det ska bli att tvätta av sminket så tänker jag, mer än sällan…precis samma sak.

3. Jag åt spindlar när jag var liten. Nej, jag minns inte om det var gott eller ej.

4. Den enda filmscenen som jag inte vågat se, någonsin, är när Abbe klär ut sig till ett spöke i Madicken.

5. Jag kan bara skriva saker, utöver intetsägande dravel likt detta, när jag är bitter och sur (med andra ord kommer jag aldrig bli författare, tack Anna, verkligen..)

6. Jag dömer folk efter deras musiksmak, allt annat kan jag ha överseende med och acceptera, men lyssnar man på uppenbart dålig eller tråkig musik så är man nästan död i mina ögon.

7. Jag är beroende av olivolja.

8. Jag skulle, utan problem, kunna lägga ett tusen kronor i månaden på schalar och scarfar.

9. Jag har gått runt i tjugo år och hävdat att kärleken inte finns på riktigt, men är i dagsläget så förälskad att jag inte vet vars jag ska ta vägen.

10. Jag älskar att shoppa, är nästan beroende.

11. Har ingen aning om jag kan sjunga eller inte och kommer att fortsätta leva i min ovisshet eftersom drömmarna om en musikkarriär då aldrig riktigt kan krossas.

12. När jag smörar en macka så måste det, i princip, vara smör precis överallt. Det behöver inte vara ett tjockt lager, men hela mackan ska smöras, punkt.

13. Kommer, trots usel ekonomi, en dag att äga en kontrabas. Om det så är det sista jag gör.

14. Jag gick från att hata hängslen, till att älska dem, på ungefär en sekund.

15. Jag älskar levande ljus, de gör att man känner sig mindre ensam.

16. Jag har lagt 800 kronor på en vinylskiva.

17. Jag gillar Håkan Hellström något fruktansvärt mycket. Jag försöker dölja det genom att säga att jag bara älskar hans skiva ”Ett Kolikbarns Bekännelser”, och det är förvisso sant, men jag nästan-älskar allt annat han har gjort.

18. Jag är fullkomligt urusel på att minnas namn.

19. Jag är fåfäng.

20. Gillar att härma dialekter men klarar enbart av göteborgska (i fyllan) samt någon konstig mix mellan stockholmska och…jag vet inte vad. Illa låter det, och det smärtar mig.

21. Älskar hur mitt egna namn stavas, hatar hur det låter.

22. Jag är underviktig.

23. Jag är urusel beträffande ekonomi och spara pengar.

24. Jag överanvänder mig av kommatecken och parenteser när jag skriver och får, i princip alltid, kolla igenom texter innan jag postar dem eftersom de stundtals är fullkomligt oläsbara sett till layouten.

25. Jag kan inte skriva för hand på ett läsbart sätt, kan inte rita för fem öre heller.

26. Jag är tragiskt (ytligt) förälskad i ett flertal kändisar, lika många killar som tjejer.

27. När jag var yngre var mina största idoler Nordman och Hanson. Jag tillfrisknade.

28. Jag hatar att stava fel och kollar till och med igenom vardagliga sms minst en gång för att vara säker på att inget slarv smugit sig in.

29. Jag vill göra fler tatueringar, men är så sjukt nöjd över den jag har för tillfället att jag inte vet hur nästa ska se ut.

30. Jag dagdrömmer ohälsosamt mycket, nästan släng-dig-i-väggen-JD-stämpel på det hela. Dock så håller jag mig lite närmre jordens yta, oftast. Ibland.

31. Jag är beroende av bra ljud, dör inombords av en bas som darrar eller en diskant som är dragen på tok för högt. Bakgrundsbrus är det värsta som finns och jag förstår inte hur folk kan lyssna på musik med datorn när det är så sjukt enkelt att dra vidare ljudet till ett par högtalare.

32. Jag har aldrig varit i ett slagsmål.

33. Jag är snabb, men kommer inte ihåg sist jag sprang.

34. Jag kan citera hela första Sagan om Ringen, första Pirates of the Caribbean samt Kejsarens nya stil.

35. Jag nyser av starkt (halvstarkt) ljus, skitsmidigt.

36. Om jag börjar hicka så kan jag bli av med den, utan några problem, på en halv minut. Max.

37. Om jag skulle dricka lite för mycket på en fest så går jag hellre in på toan och spyr upp det, för att sedan fortsätta, än att sitta och må dåligt i en halvtimme i väntan på balansutjämning. Jag kan dölja det hela rätt så bra, det har hänt mer än en gång, senast förra fredagen. Ninja-style.

38. Jag har aldrig liftat.

39. Jag har aldrig åkt tåg.

40. Jag somnar, automatiskt, när jag sätter mig i en flygstol.

41. När jag kör bil så sätter jag alltid, automatiskt, på mig bilbältet. När någon annan kör och jag åker så glömmer jag dock bort det, ständigt. En väldigt placeringskonkret arbetsskada.

42. Jag favoriserar vår äldsta katt över de andra två, och känner mig alltid som en dålig människa p.g.a. det.

43. Jag känner mig som mest hemma i en halvsliten fyra mitt i tegelstensdjungeln på Geografigränd, och vet inte vad jag tycker om det.

44. Jag är en sucker för romantiska struntfilmer, men försöker verkligen dölja det.

45. Jag är sämre på gitarr nu än för sex år sedan.

46. Jag löjligt kinkig när det kommer till att tvätta ansiktet och hävdar bestämt att det är det skönaste som finns näst efter sex. Jag använder dessutom en lite handduk per dag och kan inte torka mig med en redan använd handduk, även om den är torr.

47. Jag är totalt förälskad i Nemi, ingen anledning till oro dock Anna. Hon är tecknad. Har jag hört.

48. Jag sitter alltid ner på toan.

49. Jag spiller. Allt. Hela tiden. Speciellt på fyllan. Spillgenen kallas den tror jag. Fått den från min mamma, verkar dessutom förvärras rejält i varje led. Stackars mina barn. Herregud, stackars mig!

50. Jag övervägde noga när jag skrev den här listan, jag har trots allt ett förhållande, ett bra sådant dessutom, och ska försöka ha det så ett tag till i alla fall.


Så där ja, det gick ju. Typ, förhoppningsvis? Nu kommer ju den svåraste biten. Har jag ens tre läsare som jag kan utmana? Eh, jag ger det ett försök. Jag utmanar Anna, Maja och Unneby (upp till bevis och kom igång igen!).


Kommentarer
Postat av: Maja

It´s ON !!!

2010-04-07 @ 08:36:16
URL: http://majaholm.blogg.se/
Postat av: yo

Alla barnen var rädda för spindlar, förutom Thom, för han åt dom! :)

2010-04-07 @ 10:04:31
URL: http://josefinjohannesson.devote.se
Postat av: Unne

Ja vi får väll ge de ett försök ...

2010-04-07 @ 15:36:26
URL: http://unneby.blogg.se/
Postat av: Thom

Haha, Jossan. Legen...wait for it! ;)

2010-04-07 @ 17:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0