I jakt på helgen

Att vara frisk är tamefan inte underskattat någonstans. Penicillinkuren är över och det sista av livets hittills värsta förkylning håller sakta och säkert på att lämna kroppen. Fysiken är inte på topp, men det börjar närma sig. Har ätit som ett djur de senaste dagarna och kommer så att fortsätta göra tills balansen är återställd. Välbehövligt, kände inte alls för att tyna bort.

Lönen som trillade in idag var klart mindre än tidigare månader, förväntat, men faktiskt inte så illa som jag först hade trott. Verkar som att jag kommer överleva månadens räkningar, en sväng till Tärnaby samt en tripp till huvudstaden i mitten av månaden, och fortfarande ha kvar lite pengar att överleva den sista veckan på. Det känns ju fab, om inte annat, och sen väntar jag spänt på redogörelse beträffande årets skatteåterbäring, som helt klart kommer att vara intressant att titta närmre på. Förhoppningsvis intressant på ett positivt sätt.

Mindre än veckan kvar tills en trevlig ledighet knackar på dörren i och med påskens antågande. Ganska precis lika länge kvar tills något helt annat knackar på dörren och jag återigen kommer att påminnas hur löjligt och töntigt förälskad jag verkligen är, något som är lika roligt som irriterande varje gång det händer. Årets påsk kommer att bli fab, sanna mina ord, och jag hoppats att få möta er alla under lördagsförmiddan då ”Tah Candyshop” styr upp snöbrännboll med tillhörande, värmande (i dubbel bemärkelse), dricka.

Nu är bara frågan vad man ska hitta på till helgen. Ledigt en lördag-söndag och jag har absolut ingen aning om hur man hanterar något sådant. Kan inte komma ihåg senast jag var ledig en hel helg om man räknar bort resorna till Stockholm. Det blir…intressant, förhoppningsvis även det på ett positivt sätt.

Nej, jag skriver bara detta för att få ha postat mitt nyaste inlägg senare än Anna, all text är med andra ord irrelevant dravel som ni inte behöver läsa igenom. Häpp, det borde jag kanske ha skrivit i början. Well, anywho. Spänn fast säkerhetsbältena och tagga inför livet, så ses vi i marschallens skugga.


Kommentarer
Postat av: Majsan

Sånt flyt att jag läste ditt sista stycke först. Då behöver jag inte läsa resten. Jag rockar.

2010-03-25 @ 16:55:03
URL: http://majaholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0