Vid liv igen, jag. Och bloggen, eh, nej.

Ska man ens försöka skriva när man känner att man inte har något av värde att säga? Okey, det finns ett flertal saker som snurrar runt i huvudet, men då uppstår helt plötsligt frågan om hur mycket man ska skriva i sin blogg…och det stora utlämnandet överlåter jag nog fortsatt till Die, som verkar ha en förkärlek till det :p

Anywho, livet leker. Den konstateringen kan jag i alla fall våga mig på. Ekonomin må vara usel, jobbet må vara tråkigare än någonsin förr och framtiden är sådär löjligt ovis så att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Men jag ler och mår bra, ändå.


Snabbsummering:

* Efter att ha jobbat mig igenom och ignorerat två och en halv förkylningar den här vintern så straffade slutligen kroppen mig med den värsta infektionen jag någonsin haft. Torsdagsnatten förra veckan är, utan tvekan, det värsta jag upplevt, och den efterföljande smärtan som fokuserade sig i huvudet just ovanför det högra örat är något jag aldrig vill uppleva igen. Två och en halv nätter helt utan riktig sömn, helt klart värt ett par hundra kronor besök förbi akuten. Den vanliga huvudvärken som besöker mig för tillfället är rena massagen i jämförelse.

* För femhundra kronor får man, som någon uttryckte det, en timmes extra mys i sängen samt en ledig dag från jobbet. Huruvida det var ekonomiskt välbehövligt eller inte låter jag vara osagt, det var iaf värt varenda krona. Vilket är tragiskt.

* Samlas man med 3500 likasinnade personer för att se ett av världens bästa och mest erfarna liveband så kommer man att gå hem sjukt nöjd. Sen att ingen musikkritiker på någon av Sveriges största dags- kvällstidningar har musiksmak värt att nämnas, ja, det är bara en petitess.

* Påsken är mer eller mindre bokad nu. Tärnaby och Umeå blir det, kommer att bli dynamite.

* Mumford & Sons är faktiskt än bättre på vinyl och konserten om dryga månaden ses för tillfället som årets absolut häftigaste händelse. Jag är en nörd, en stolt sådan, och längtar så sjukligt mycket.

* Bjud på ett nytt jobb och en ny lägenhet, i en annan stad. Vilken vet ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0